اگر آماده اید خیلی عالیه، در این مقاله 9 استراتژی مهم و اثبات شده برای ایجاد بک لینک های با کیفیت را ارائه می دهیم. خب بریم و شروع کنیم.
1. محتوایی ارائه دهید که از سایتهای خبری بکلینک بگیرید
به متون وب سایت های خبری نگاهی بیندازید، خبرنگاران خبر مینویسند و در انتهای آن، منبع خبر را درج میکنند.
یا برای مثال وبلاگهایی که مقالات مختلف را منتشر میکنند و در آن منبع مقاله را میآورند.
اگر بتوانید کاری کنید که منبع مناسبی برای سایتهای خبری و وبلاگها باشید، نهایتا میتوانید بک لینکهای باکیفیت و خوبی را نیز بگیرید.
اما برای این کار چه باید کرد؟
1. اخباری که میتواند تبدیل به موضوع اصلی سایت شما شود را منتشر کنید
آسانترین و بهترین راه هم برای این موضوع استفاده از Google Alert یا Buzz Sumo است. وظیفه این ابزارها این است که زمانی که یه مقالهای مرتبط با موضوع مورد نظر شما در سطح اینترنت انتشار پیدا میکند از طریق ایمیل شما را در جریان قرار میدهند. برای مثال شما میخواهید اگر محتوایی درمورد مدیریت محتوا در اینترنت منتشر شد سریعا شما اطلاع یابید که با اتکا به این ابزار میتوانید از آنها مطلع شوید.

2. ارزش آفرینی
اگر میخواهید از یک سایت خبری لینک دریافت کنید باید کمی بیشتر و هوشمندانهتر کار کنید.
شما باید بتوانید محتوا را برای یک خبرنگار آماده کنید و وی را در جریان خبرهای خود قرار دهید، اینکار را تا جایی ادامه دهید که خبرنگار به شما بگوید «دیدم دربارهی فلان موضوع نوشتی، من هم دربارش نوشتم».
این موضوع خیلی سریع می تواند شما را به یکی از منابع اصلی تبدیل کند اما چگونه ارزش آفرینی کنید و در کل اینکه چگونه مهم باشید؟
در اینجا چند راهکار را مطرح میکنیم:
• در یک محتوای خود، درباره ی حوزهای که در آن فعال هستید بنویسید و سعی کنید به منابع دیگر لینک دهید.
• اطلاعات و آمارهای خاص و ویژه ارائه دهید.
• ارائه راه حل دربارهی موضوعات مختلف
• درباره ی یکی از کارهای مهمی که انجام داده اید یک اینفوگرافیک زیبای تهیه کنید و به اشتراک بگذارید.
هر کدام از راه حلهای بالا، نکتهی اساسی و بسیار مهم درباره ی ارزش آفرینی و تبدیل شدن یه یک منبع مهم است.
نکته بعدی اینکه باید به یاد داشته باشید که سریع عمل کنید. در دنیای امروز خبری سریع بودن بسیار مهم است، خبرهای امروز را فردا منتشر نکنید زیرا دیگر فایدهی زیادی ندارد، بهترین برنامه این است که در همان روز نخست و در لحظهی وقوع، خبر را منتشر کنید.
نکتهی حرفهای: لیستی از خبرنگارانی که محتوای شما را مطالعه می کنند تهیه کنید، به محض انتشار خبر در سایتتان،آنها را در جریان مقالهی خود قرار دهید تا بتوانید فیدبک سریع و مناسبی از محتوای خود بگیرید.
در این مقاله به صورت مفصل دربارهی بکلینک صحبت خواهیم کرد، لذا در صورتی که آشنایی تخصصی با بکلینک ندارید، میتوانید مقالهی " بکلینک چیست و چه کاربردی دارد؟ " را مطالعه نمایید.
2. مقیاسدهی با استفاده از تکنیک آسمان خراش
به نظر خیلیها، تکنیک آسمان خراش اولین تاکتیک ایجاد ارتباط با کاربران با تکته بر محتوای با کیفیت است.
شخص بنده در سال گذشته محتوایی را نشر داد که تا امروز موفق به دریافت 1200 بکلینک شده است یعنی لینک این محتوا در 1200 جای صفحه و سایت در سطح اینترنت وجود دارد.

این کار نیازمند فرآیند سادهای است که در ادامه به آنها اشاره کردهام.
این فرآیند به سه مرحله تقسیم میشود:
1. پیدا کردن محتوای محبوب در حوزهی کاری خود (محبوبیت = تعداد زیادی بکلینک)
2. ایجاد محتوایی باکیفیت تر از قبلی
3. انتشار محتوا
با من همراه باشید تا در ادامه چند راهنمایی برای شما در مقیاسدهی این استراتژی مطرح کنم.
اولین مرحله ی کار شما در گوگل است. کلیدواژه های محبوب جایگاهتان را جستجو کنید، این شرط اصلی برای قرار گرفتن در جایگاه اول صفحه ی اول است.

شاید از خود بپرسید چه طور بفهمم چه لینکی جذاب تره نکته اول اینکه لینک های که در صفحه اول گوگل قرار دارد مشخص هست که بیشتر بازدید شده و اغلب مطالب بهتر و جذاب تری دارند و نکته دوم شما می توانید از ابزاری هایی مثل Ahrefs، Majestic یا Moz برای رفع این نیاز مندی ها استفاده کنید که البته این ابزار رایگان نیستند و اگر نیاز به این اکانت ها دارید شرکت های واسطی هستند که می توانند این اکانت را برای شما تهیه کنند و شما درگیر پرداخت دلاری نشوید.
AHrefs و دیگر ابزار آنلاین تجزیه و تحلیل لینک، قسمتی به نام «بهترین لینک» دارند، این قسمت به شما بیشترین لینک هایی که به صفحات شده اند ر ا نمایش می دهد. بر ای مثال می توانید تعداد لینک هایی که به یکی از مطالب من ایجاد شده اند به بیش از 3 هزار لینک می رسد.

صفحه ای برای تکنیک آسمان خراش پیدا کردید؟
حالا وقت آن رسیده تا چیز بهتری بسازید.
اما به این فکر نکنید که محتوای جدیدتان کمی بهتر باشد، در واقع این محتوا باید خیلی بهتر باشد، حداقل 10 برابر بهتر.
اما چگونه باید اینکار را انجام داد؟
خیلی آسان است، در هر محیط چیزهایی هستند که از یاد می روند یا جایشان خالیست، شما آن ها را پر کنید...
در لیست پایین چند راهنمایی را برای شما نوشته ام:
♦ آیا این محتوا، عمق محتوا را نیز پوشش می دهد؟ اگر نه باید مطمئن شوید که همه چیز پوشش داده می شود.
♦ آیا متن محتوا سنگین است؟ اگر جواب بله است، پس بهتر است که تعدادی عکس در متن قرار دهیم تا محتوا جذاب تر شود.
♦ آیا محتوا شامل ویدئو است؟ اگر محتوا ویدئویی ندارد بهتر است ویدئویی مناسب برای آن تهیه کنید.
♦ آیا این محتوا شامل 10 نکته است؟ خیلی خب من این تعداد را به 20 نکته افزایش می دهم.
♦ آیا محتوا شامل لینک به مطالب مرتبط در وب سایت نیز می شود؟ اگر نه، حتماً این کار را انجام دهید.
چند ماه پیش به دنبال مقاله ای بودم تا بتوانم آن را 10 برابر بهتر کنم، پس به دنبال آن رفتم و متوجه شدم که پست های زیادی در مورد «چگونگی بدست آوردن مشترکین یوتیوب» وجود دارد که همگی دچار مشکلات اساسی اند.
علت چه بود، خب ببینید:
♦ اکثر این محتواها توسط افرادی نوشته شده اند که دارای کانال های یوتیوب موفقی نبودند.
♦ به استراتژیهای قدیمی تکیه داشتند.
♦ هیچ ایده ای از استراتژی های در حال اجرا به شما نمی دادند.
بنابراین دست به کار شدم تا محتوای بهتری ایجاد کنم.

برخلاف پست هایی که دیده بودم محتوای من شامل موارد زیر می شد:
♦ مثال واقعی از مواردی که باعث رشد کانال یوتیوب خود من شد استفاده می کردم.
♦ استراتژی هایی مطرح می کردم که قبلاً در هیچ جای دیگری وجود نداشتند.
♦ تصاویر و تصاویر، از تصاویر بسیار زیادی در محتوا استفاده می کردم.
محتوای خود را تبلیغ کنید
بدست آوردن کسانی که در محتوای رقیبتان هستند می تواند یک تبلیغ عالی برای شما باشد.
علاوه بر این نکات دیگری نیز در ادامه است که باید به آن توجه کنید.
♦ با افرادی که از صفحات رقیبتان بازدید می کنند ارتباط برقرار کنید.
♦ به افرادی که در صفحه ی رقیب کامنت میگذارند دسترسی پیدا کنید.
♦ به افرادی که صفحه ی رقیبتان را به اشتراک می گذارند دسترسی پیدا کنید
♦ همین استراتژی را برای 10 صفحه ی برتر در پیش بگیرید.
در اینجا به طور مفصل در مورد گرفتن بکلینک به وسیلهی تکنیک آسمان خراش صحبت کردیم، اما اگر تمایل دارید تا بیشتر با این تکنیک آشنا شوید، به هیچ وجه مقالهی " تکنیک آسمان خراش در سئوی سایت " را از دست ندهید.
- ۹۸/۰۹/۱۱