آریکان

آریکان، وبلاگ شخصی میثم خرمپور

آریکان

آریکان، وبلاگ شخصی میثم خرمپور

  • ۰
  • ۰
 
 

چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟

 

امروز می خواهیم تا در عمل یکی از استراتژی‌های محبوب دنیای سئو، یعنی متود گستوگرافی (Guestographic) را در سئو مورد بررسی قرار دهیم و یک مثال موردی و گویا رو با هم بررسی کرده و به ابعاد گوناگون آن بپردازیم.

در این مقاله به شما نشان خواهم داد که چگونه “Perrin” پس از استفاده از این تکنیک به صفحه­‌ی اول گوگل راه یافت.

 

 متود گستوگرافی: یک استراتژی سئو که نتیجه می‌­دهد

گستوگرافی به یک دلیل می‌تواند بسیار مؤثر باشد: آن‌هم اینکه این روش به اشتراک‌گذاری مطالب شما را بسیار راحت‌تر می­‌کند.

در تصویر زیر قبل و بعد استفاده از استراتژی گستوگرافی نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می­‌کنید پس از استفاده از روش گستوگرافی ترافیک سایت بیش از 175% افزایش داشته است.

 

guestographic method increased traffic

 

در تصویر زیر مشاهده میشود که سایت Backlinko با استفاده از همین روش به صفحه­‌ی اول گوگل راه یافت.

 

on-page seo

 

 

در تصاویر بالا توانستم به به شما ثابت کنم که گستوگرافی برای من کار کرد، اکنون مایلم تا کارایی این استراتژی را در دیگر سایت‌ها به شما نشان دهم. حالا وقت آن رسیده تا نتایج سایت Perrin و Pavid را مورد بررسی قرار دهیم.

Perrin وبلاگی در زمینه حیوانات خانگی دارد به نام Here Pup.

 

HerePup blog

 

چرا Perrin این وبلاگ را ایجاد کرد؟ چند ماه قبل پرین یک سگ را از پناهگاه حیوانات خانگی انتخاب کرد و به خانه­‌ی خود آورد. سپس او در سطح اینترنت به دنبال غذای مناسب برای سگ خود می­‌گشت اما چیز مناسبی پیدا نکرد. وبلاگ Chiviesays راه‌اندازی شد و سپس از چندی بعد HerePup تغییر نام داد.

و اما یک خبر بد، فضای تبلیغاتی سگ‌ها در اینترنت در اختیار چند سایت قدرتمند قرار داشت. به هر حال پرین سعی می­‌کرد تا در فضای اینترنت برای خود جایگاهی ایجاد کند و با سایت‌های قدرتمندی مانند PetMD.Cau و Cesar رقابت کند.

 

پرین در این میان دو راه حل داشت:

  • راه‌حل اول: پرین می‌توانست  پست­‌های خود را در وبلاگش قرار دهد تا بازدیدکنندگان به وبلاگش بیایند و سایتش ترافیک بالایی را جذب کند.
  • راه‌حل دوم: او می‌­توانست چند محتوای خاص و شگفت‌انگیز ایجاد کند و روی آن‌ها مانور دهد تا بتواند  بازدیدکننده جذب کند.

 

انتخاب پرین گزینه‌­ی دوم بود، او تصمیم گرفت تا از روش گستوگرافی استفاده کند تا با این روش به صفحه اول گوگل راه یابد.

اما اون چطور این کار را کرد؟ روش گستوگرافی توانست ترافیک و بازدید سایت پرین را در عرض 6 هفته، 963% افزایش دهد.

 

increase %963 with guestographic method

 

این کار به سبب ارسال پست­‌های محبوب روی وبلاگ پرین رخ داد.

 

Guest appearance

 

روزنامه‌­ی هافینگتون نیز از محبوبیت این پست‌­های خاص به گزارشی نوشت.

 

Huffington Post – Chewie

 

روزنامه‌­ی هافینگتون پست، مقاله­‌ پرین را روی سایت خود منتشر کرد و همین امر باعث شد تا وبلاگ پرین در یک روز 1000 بازدید کننده داشته باشد.

 

chewie-referral-traffic

 

حالا وقت آن رسیده است که قدم به قدم فرآیندی که پرین رفته را توضیح دهیم.

 

گام اول: یک اینفوگرافیک بسازید و در وبلاگ‌تان قرار دهید

با اینکه محتوا نقش اصلی را در بازاریابی دارد، اما طراحی گرافیک نیز قسمت کوچک، اما مهم این بخش را ایفا می­‌کند، در واقع انتخاب موضوع اینفوگرافیک 90% بازی است.

پرین سعی داشت تا با تولید یک اینفوگرافیک مناسب و جذاب، جایگاه مناسبی برای وبلاگ خود دست و پا کند. او موضوع اینفوگرافیک خود را "22 راهی که حیوانات باعث سلامتی انسان‌ها می‌شوند" انتخاب کرد و این موضوع را در گوگل جستجو کرد.

dogs-and-human-health

پرین در صفحه اول گوگل و در سایت webMD مقاله‌ای با موضوعی که برایش محتوایی تهیه کرده بود، را مشاهده کرد. این محتوا به صورت یک اسلایدشو همراه با مقدار کمی متن بود. پرین با بررسی دقیق‌تر سایت webMD متوجه می‌شود که بیش از 300 پیوند به این صفحه ارجاع داده شده و همین موضوع webMD را نسبت به وبلاگش دارای برتری می‌­کند.

 

ahref-300-referring-domains

 

پرین محتوای مطالب خود را به ساده‌ترین حالت ممکن نوشت (مانند تصویر زیر).

 

22-ways-simple-list

 

تعداد بالای لینک‌های ارجاع به پرین ثابت کرد که تعداد کسانی که به موضوع «رابطه‌­ی سلامتی انسان و حیوانات» علاقه­‌مند هستند بسیار است، به همین دلیل تصمیم گرفت تا یک قدم جلوتر برود. پرین با ساتخدام یک فریلنسر سعی کرد تا مطالب ساده‌­اش را تبدیل به یک اینفوگرافی زیبا و چشم‌نواز کند و نهایتاً نتیجه­‌ی کار را مشاهده می‌کنید.

 

22-ways-dogs-graphic

 

این اینفوگرافیک طراحی زیبا و چشم‌نوازی دارد، اما این طراحی و اینفوگرافیک به تنهایی کافی نیست.

همان‌طور که گفتیم صرفاً تولید محتوا نمی‌تواند مؤثر واقع شود و ترافیک سایت شما را افزایش دهد. شما باید بتوانید اتخاذ استراتژی مناسب مطالب و محتوای خود را تبلیغ نمایید.

 

گام دوم: کسانی را پیدا کنید که به اینفوگرافی شما علاقه­‌مند باشند

زمانی که اینفوگرافیک‌تان آماده شد لیست کاملی از کسانی که احتمال می‌دهید به این اینفوگرافیک علاقه‌مند هستند تهیه کنید.

خب ساده‌ترین راه برای انجام این کار چیست؟ کلمات کلیدی که با اینفوگرافیک شما مرتبط هستند را جستجو کنید.

برای مثال بیایید فرض کنیم که شما مقاله‌­ای در مورد رژیم غذایی پالو منتشر کرده‌­اید. کلمات کلیدی گوگل می‌­توانند مثل «رژیم غذایی پالو»، «دستورالعمل رژیم غذایی پالو»، «رژیم غذایی پالو چیست؟» و ... باشد. با جستجوی این کلید واژگان در گوگل، لیست وبلاگ‌هایی که از این واژگان استفاده کرده‌اند نمایش داده می­‌شود.

مانند تصویر زیر:

 

paleo-diet-recipes

 

حتی می‌­توانید از پیشنهادات موتور جستجوی گوگل نیز استفاده کنید.

 

paleo-diet-suggestions

 

پرین کلیدواژه‌­ی «50 وبلاگ برای سگ­‌ها» را در گوگل جستجو کرد.

 

top-50-dog-blogs

 

پرین متوجه شد که بهترین کلمات کدام‌­ها هستند و لیستی از بهترین سایت ها برایش به نمایش درآمد.

 

feedspot-dog-blogs

 

گام سوم: تبلیغ محتوای

اکثر وبلاگ­‌نویسان به روش اشتباهی تبلیغ می­‌کنند، آن­‌ها بدون اینکه بتوانند احساسی را منتقل کنند، سعی می‌­کنند تا طرف مقابل را راضی به انجام کاری کنند. احتمالاً از این دست ایمیل اعصاب خورد کن دریافت کرده‌­اید، سوال من این است که آیا تاکنون به این ایمیل‌ها پاسخ داده­‌اید؟ فکر نمی‌­کنم.

لذا لازم است که روند توسعه‌­ی گستوگرفی را با یک ایمیل آغاز کنید، این یک ایمیل ساده است که از آن‌ها می­‌خواهید که اگر مایلند اینفوگرافی شما را ببینند.

مانند ایمیل زیر که یک نمونه است:

 

feeler-email

 

پرین این ایمیل را به 92 نفر و سایت دیگر ارسال کرد.

 

گام چهارم: به اشتراک‌گذاری اینفوگرافیک

وقتی که بک‌لینک‌های مختلف از سایت‌­های دیگر را می­‌خواهید باید به این نکته توجه کنید، هر چه موانع بیشتری بردارید موفقیت بیشتری کسب می‌­کنید.

حقیقت این است که باید بتوانید مقدمه­‌ای در خور توجه همراه ایمیل‌تان نوشته و ارسال نمایید.

مانند نمونه ایمیل زیر.

 

unique-introduction-pitch

 

باید سعی کنید در مقدمه‌ی خود بین 200 تا 250 کلمه جای دهید.

 

تبلیغ محتوا با استفاده از ایمیل یکی از راه‌های تبلیغ محتواست. اما روش دیگر درون شبکه‌های اجتماعی و توسط مخاطبان و کاربران اتفاق می‌افتد. در این روش محتوای شما توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. این نوع تبلیغ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت اتخاذ استراتژی مناسب و درخور، می‌تواند سهم به سزایی در بالا رفتن رتبه‌ی سایت شما ایفا کند.

برای مطالعه‌ی دقیق‌تر و آشنایی با انواع استراتژی‌های مناسب تبلیغ محتوا در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید مقاله‌ی "بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟" را مطالعه نمایید.

 

گام پنجم: قرار دادن لینک مطلب‌ در محتوا

به یاد داشته باشید که یک مقدمه به تنهایی نمی­‌تواند به اشتراک­‌گذاری اینفوگرافیک شما را آسان­‌تر کنید، این لینک‌­ها هستند که به متن شما قدرت می­‌دهند، و اما چگونه؟ اگر لینک سایت خود را در کنار متن خود قرار دهید، هنگامی که کسی متن شما را به اشتراک می­‌گذارد، این لینک نیز به همراه متن ارسال می‌شود، لذا سعی کنید لینک خود را هم در جایی مناسب در محتوا و اینفوگرافیک قرار دهید و هم در ایمیل‌هایی که برای معرفی برای وبلاگ‌ها و سایت‌های دیگر ارسال می‌کنید، این کار لینک‌­های ارجاع (یا بک‌لینک‌ها) به سایت شما را بیشتر می‌کند و تأثیر به سزایی در سئو دارد.

 

link-to-content

 

در این مثال نیز، لینک در بین محتوا گنجانده شده است.

contextual-backlink

 

برای اینکه با بک‌لینک‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنید، مقاله‌ی "بک‌لینک چیست و چه کاربردی دارد؟" را مطالعه نمایید.

  • ۹۸/۰۸/۱۴
  • میثم خرمپور

بهینه سازی

سئو

طراحی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی